Zastosowanie technologii Augmented Reality w branży gastronomicznej

Zastosowanie technologii Augmented Reality w branży gastronomicznej na przykładzie sieci Restauracji Hard Rock Cafe.

Hard Rock Cafe

Hard Rock Cafe to międzynarodowa sieć restauracji, rozpoznawalna na całym świecie. Pierwszy lokal została założony w 1971 roku w Londynie przez Isaaca Tigretta i Petera Mortona. Obecnie działa ponad 170 restauracji HRC na całym globie, w tym 3 w Polsce. Sieć oprócz działalności gastronomicznej oferuje również możliwość obcowania z pamiątkami muzycznymi (instrumenty, stroje), bardzo często okraszonymi osobistymi dedykacjami sławnych muzyków rockowych. W wielu lokalizacjach (np. w Warszawie) działają przy lokalach profesjonalne studia nagraniowe.

Wyzwania i potrzeby

Istotą sukcesu w branży gastronomicznej, oprócz warstwy czysto kulinarnej jest oryginalność, która będąc swoistym języczkiem u wagi, deprymuje ostatecznie decyzje konsumenckie. Działalność gastronomiczna narzuca niejako sama z siebie konserwatywny model funkcjonowania, nie pozwalając na daleko idące eksperymenty. Hard Rock Cafe chcąc zerwać z klasycznym obrazem działalności restauracji postanowił wyróżnić się na tle konkurencji oraz być postrzeganym jako nowoczesna sieć restauracji, zgłaszając się do naszej firmy z prośbą o zaproponowanie innowacyjnego rozwiązania.

Wdrożone Rozwiązanie

Transition Technologies PSC przedstawiło swojemu kontrahentowi technologię jutra, mającą przyszłość również w gastronomii – interaktywne menu z zastosowaniem Augmented Reality (Rozszerzonej Rzeczywistości). Po licznych spotkaniach, uzgodnieniu szczegółów oraz wymogów klienta, Transition Technologies dostarczyło unikalną aplikację na telefon komórkowy. W praktyce gość jednej z restauracji mógł pobrać aplikację mobilną ze Sklepu Aplikacji na swojego smartfona. W drugim kroku używając naszego produktu mógł oglądać na ekranie własnego telefonu interaktywne menu. Powiększające się zdjęcia potraw, lewitujące logo, dodatkowe informacje widoczne tylko dla osób posiadających aplikację oraz liczne dodatki dla użytkowników zrobiły wrażenie na wielu klientach firmy Hard Rock Cafe.

Uzyskane rezultaty

Podstawową i tak naprawdę jedyną obawą jaka towarzyszyła twórcom rozwiązania, to przede wszystkim proces instalacji niezbędnego oprogramowania przez gości na swoich smartfonach. Ułatwiono to, stosując QR kody automatyzujące cały proces instalacji. Zastosowano również motywatory stricte ekonomiczne, wiążące stosowanie rozwiązania z poziomem rabatów i dodatkowych promocji. Pilotażowe wdrożenie obejmowało lokalizacje warszawską HRC a jego premiera maiła miejsce na imprezie uświetniającej 10 lecie istnienia HRC w Polsce.
Zastosowane oprogramowanie rozwiązywało następujące kwestie:
• Personalizację gości poprzez logowania się do App Store oraz Google Play i za ich pośrednictwem pobieranie oprogramowania.
• Poprzez zgody marketingowe uruchamiało interaktywny kanał komunikacji z gościem.
• Pokazując nową, nieznaną powszechnie technologię, marketingowo lokowało HRC w obszarze innowatorów rynku, poszerzając bazę potencjalnych i stabilizując istniejącą bazę klientów.
• Wsparcie tradycyjnych kanałów Social Media